Jedan od najboljih načina za promociju firme, odnosno, proizvoda i usluga koje ta firma nudi su Google reklame. Razlog za uspeh ovog načina reklamiranja firme je u tome što se ova vrsta oglasa prikazuje usko ciljanoj publici koja je odabrana na osnovu geografske lokacije, interesovanja, odnosno onoga što ta publika pretražuje i na osnovu jezika. Koliko je ovaj način oglašavanja uspešan govori i podatak da kompanija Google 97% svog prihoda ostvaruje samo od reklama.

Kako funkcionišu Google reklame?

Google reklame funkcionišu tako što, kada korisnik pretražuje određene ključne reči, peko složenog algoritma se određuju relevantni oglasi za tu pretragu. Reklame na ovom pretraživaču se postavljaju na osnovu unapred određenih ključnih reči, ali i drugih faktora, kao što su kvalitet i relevantnost oglasa. Oglašivači biraju i format reklame, oni određuju da li će to biti slike, tekstovi ili video zapisi. 

Kada se postavljaju Google reklame, osim po ključnim rečima, postoji i mogućnost targetiranja publike i to po demografskim karakteristikama, jeziku, geografskoj lokaciji, interesovanjima korisnika, uređajima koje koriste korisnici, ponašanja korisnika na sajtu, ako su već posetili sajt oglašivača. 

Gde se pojavljuju?

Google reklame se pojavljuju na pretraživaču, u vrhu pretrage, na You Tube – u i na drugim sajtovima koje posećujete. 

Google reklame koje se pojavljuju u vrhu pretrage omogućavaju da proizvod ili uslugu koju nudi neka firma vide ljudi koji pretražuju upravo to što firma koja se oglašava nudi. One funkcionišu tako što se sajtovi firmi koje se oglašavaju pozicioniraju iznad organske pretrage.

Treći najveći sajt na svetu i drugi najveći pretraživač je You Tube. Reklame se na ovom sajtu prikazuju u formi videa. Razlikuju se tri vrste Google reklama na ovom sajtu, a to su oglasi u pretrazi, oglasi u prikazu i oglasi u strimu. Osim videa, na ovom sajtu se prikazuju i tekstualni preklapajući oglasi koji se pokazuju u donjem delu vido snimka.

Google reklame se pojavljuju i na svim sajtovima koji su deo Google Adsense programa. One se obično nalaze u dnu ili pored sadržaja na sajtu i ovi oglasi su slikovni, tekstualni ili su u pitanju video snimci. Jednostavno objašnjeno, ovo su oni oglasi za sajtove koje smo prethodno posetili koji nam se pojavljuju dok pregledamo neki drugi sadržaj. Algoritam za ove oglase je napravljen i tako da, ukoliko smo, na primer, u Guglu prethodno tražili neki nameštaj, nama će se u reklamama na drugim sajtovima pokazivati oglasi, ne samo firme čiji smo sajt posetili, već i oglasi ostalih prodavnica nameštaja.

Kako se plaćaju Google reklame?

Google reklame se plaćaju na nekoliko načina. Najčešće se koristi plaćanje po kliku (PPC – pay per click), zatim po broju prikazanih oglasa i po započetom ili odgledanom videu na You Tube. Treba naglasiti da se ne plaća puko prikazivanje reklama na koje korisnici ne reaguju, već samo efekti u skladu sa postavljenim ciljevima. 

Kome da se obratim za ovu reklamu?

Kako bi Google reklame donele najvišu moguću korist oglašivaču, najbolje bi bilo da se za njihovo formulisanje i postavljanje angažuje agencija koja se bavi internet marketingom. U ovim agencijama rade stručnjaci koji će unapred formulisati strategiju internet nastupa, istražiće najvažnije ključne reči neophodne za postavljanje reklame i na pravi način targetirati potencijalne posetioce sajta.

Explore More

Biljke i baštensko uređenje: izbor, kombinacija i održavanje

Uređenje dvorišta je kreativan i zadovoljavajući proces koji omogućava transformaciju spoljašnjeg prostora u oazu lepote i mira. Biljke igraju ključnu ulogu u dizajnu bašte, dajući boje, teksture i mirise koji

Kako do posla u Nišu nakon završenih studija?!

Poslovi Niš

Pronalazak posla nakon završenih studija može biti izazovan zadatak, ali uz dobru pripremu, ovo može biti mnogo lakše nego što mislite. Mnogi mladi diplomci suočavaju se sa neizvesnošću kada je

Plastični rezervoari za pijaću vodu – sve što je važno znati kada se kupuju

Svaka kupovina zahteva odabir određenih elemenata, razmatranje dostupne ponude i donošenje konačne odluke koja će za rezultat imati zadovoljstvo kupaca. Što je veći značaj i suma investiranog novca, to je