Primetićete na auto-oglasima da se često uz određene automobile posebno naglašava da je veliki servis urađen u nekom skorijem periodu. Vlasnici koji prodaju automobile, uvek nagalase posebno ako su uradili ovu stavku u nekom nedavnom periodu, baš kao i registraciju, jer na taj način njihov automobil dobija na vrednosti, a novi vlasnik određenu garanciju veće bezbednosti i ispravnosti automobila. 

Veliki servis je veoma važan za dug i kvalitetan rad motornog vozila, a ujedno i zbog bezbednosti putnika. Statistika govori da se u Srbiji dogodi preko 80 saobraćajnih nezgoda u toku jednog dana, a da veći deo njih potiče od neispravnosti vozila, što dovoljno govori o potrebi provere automobila. Oni koji odrade veliki servis nakon toga su mirni nekoliko godina čak, dok oni koji o njemu ne misle, uvek budu podsećeni, ali kvarom. 

Šta je veliki servis?

Baš kao što vaš dom zahteva često čišćenje, krečenje, nekada renoviranje, kako bi bio ugodan za boravak i kako biste održali određeni kvalitet u balansu, isto zahteva i automobil. Ovde podrazumevamo dva najvažnija koraka. Prvi jeste mali servis tokom kojeg se menjaju potrebni filteri, ulja, dok veliki servis podrazumeva detaljnu proveru vitalnih delova automobila i njihovih zamena, posebno je to istaknuto kod motora. Na ovaj način uvek imate ispravno vozilo i vozilo koje će biti trajnije i dugovečnije, a svakako i vrednije. 

Zašto je potrebno uraditi ovakav servis?

U određenoj meri je na ovo pitanje već dat odgovor, ali je dobro sve takstativno ispisati. Najvažnije stavke jesu to što veliki servis utiče na duži i kvalitetniji radni vek motornog vozila, te na bezbednost vozača i svih putnika. Pored toga, posedovanje dokumentacije o redovnom servisiranju može da vam doprinese većem iznosu naplate od osiguranja, ako to ikad zatreba. Veliki servis održava vrednost jednog automobila motornog vozila uopšte, smanjuje u ogromnoj meri mogućnost za nastanak kvarova, a pored svega ovoga, ispravan automobil štedi gorivo, pa je potrošnja manja. 

Šta se tokom ovog servisa radi?

Mali servis često osobe i samostalno urade, ukoliko imaju uslove i znanje, jer se radi o prilično jednostavnim poslovima. Međutim, veliki servis se poverava isključivo stručnjaku, odnosno mehaničaru, koji zna tačnu proceduru i svaki deo posla koji je potrebno obaviti. Posebno je to istaknuto kod novih modela, gde su potrebni i određeni aparati kako bi se sve uredilo.

Tokom velikog servisa menjaju se neki od vitalnih delova motornog vozila. Najpre je to set zupčastog kaiša koji podrazumeva zupčasti kaiš, španer i pumpe za vodu. Menja se set pk kaiša, a to su pk kaiš, natezač pk kaiša, kao i roler. I na kraju dolazi zamena antifriza. 

Svaka od ovih promena doprinosi održavanju i zdravlju motora, na kojem bi bez brige i zamene došlo do havarije koja ni u jednom slučaju nije potrebna, a šta svaki vozač dobro i zna. 

Kada je potrebno uraditi veliki servis?

Starost vozila najbolje upućuje na to, a ujedno i preporuka proizvođača. Međutim, postoji odrednica kada se veliki servis radi, a to je u momentu kada je motorno vozilo prešlo između 60 000 i 100 000 km. Naravno, ukoliko se uvidi da nešto nije u redu, onda je to potrebno uraditi i ranije, a poseban savet jeste da se uradi i kada se kupuje polovno vozilo.

Explore More

Kako da vam travnjak izgleda kao na fudbalskom stadionu?

travnjak

San svakog vlasnika travnjaka je da njegova zelena oaza podseća na besprekorno održavane terene fudbalskih stadiona. Kako biste postigli taj izgled i uživali u savršenom ambijentu, potrebno je posvetiti pažnju

Tri stvari koje treba da znate o servo pogonu

U automobilskoj industriji jednu od glavnih tema čini upravo ona koja se tiče servo pogona i sistema, takozvanog pomoćnog sistema za upravljanje vozilom. On igra ključnu ulogu u celokupnom funkcionisanju

Obuka za moped: Kako izabrati pravu auto školu?

Polaganje za moped

Kao budućim vozačima, bezbednost u saobraćaju mora biti svima prioritet. Polaganje za AM kategoriju je veliki korak u vozačkom obrazovanju i treba ga shvatiti ozbiljno. Međutim, izbor prave auto škole