Primetićete na auto-oglasima da se često uz određene automobile posebno naglašava da je veliki servis urađen u nekom skorijem periodu. Vlasnici koji prodaju automobile, uvek nagalase posebno ako su uradili ovu stavku u nekom nedavnom periodu, baš kao i registraciju, jer na taj način njihov automobil dobija na vrednosti, a novi vlasnik određenu garanciju veće bezbednosti i ispravnosti automobila.
Veliki servis je veoma važan za dug i kvalitetan rad motornog vozila, a ujedno i zbog bezbednosti putnika. Statistika govori da se u Srbiji dogodi preko 80 saobraćajnih nezgoda u toku jednog dana, a da veći deo njih potiče od neispravnosti vozila, što dovoljno govori o potrebi provere automobila. Oni koji odrade veliki servis nakon toga su mirni nekoliko godina čak, dok oni koji o njemu ne misle, uvek budu podsećeni, ali kvarom.
Šta je veliki servis?
Baš kao što vaš dom zahteva često čišćenje, krečenje, nekada renoviranje, kako bi bio ugodan za boravak i kako biste održali određeni kvalitet u balansu, isto zahteva i automobil. Ovde podrazumevamo dva najvažnija koraka. Prvi jeste mali servis tokom kojeg se menjaju potrebni filteri, ulja, dok veliki servis podrazumeva detaljnu proveru vitalnih delova automobila i njihovih zamena, posebno je to istaknuto kod motora. Na ovaj način uvek imate ispravno vozilo i vozilo koje će biti trajnije i dugovečnije, a svakako i vrednije.
Zašto je potrebno uraditi ovakav servis?
U određenoj meri je na ovo pitanje već dat odgovor, ali je dobro sve takstativno ispisati. Najvažnije stavke jesu to što veliki servis utiče na duži i kvalitetniji radni vek motornog vozila, te na bezbednost vozača i svih putnika. Pored toga, posedovanje dokumentacije o redovnom servisiranju može da vam doprinese većem iznosu naplate od osiguranja, ako to ikad zatreba. Veliki servis održava vrednost jednog automobila motornog vozila uopšte, smanjuje u ogromnoj meri mogućnost za nastanak kvarova, a pored svega ovoga, ispravan automobil štedi gorivo, pa je potrošnja manja.
Šta se tokom ovog servisa radi?
Mali servis često osobe i samostalno urade, ukoliko imaju uslove i znanje, jer se radi o prilično jednostavnim poslovima. Međutim, veliki servis se poverava isključivo stručnjaku, odnosno mehaničaru, koji zna tačnu proceduru i svaki deo posla koji je potrebno obaviti. Posebno je to istaknuto kod novih modela, gde su potrebni i određeni aparati kako bi se sve uredilo.
Tokom velikog servisa menjaju se neki od vitalnih delova motornog vozila. Najpre je to set zupčastog kaiša koji podrazumeva zupčasti kaiš, španer i pumpe za vodu. Menja se set pk kaiša, a to su pk kaiš, natezač pk kaiša, kao i roler. I na kraju dolazi zamena antifriza.
Svaka od ovih promena doprinosi održavanju i zdravlju motora, na kojem bi bez brige i zamene došlo do havarije koja ni u jednom slučaju nije potrebna, a šta svaki vozač dobro i zna.
Kada je potrebno uraditi veliki servis?
Starost vozila najbolje upućuje na to, a ujedno i preporuka proizvođača. Međutim, postoji odrednica kada se veliki servis radi, a to je u momentu kada je motorno vozilo prešlo između 60 000 i 100 000 km. Naravno, ukoliko se uvidi da nešto nije u redu, onda je to potrebno uraditi i ranije, a poseban savet jeste da se uradi i kada se kupuje polovno vozilo.