U Evropi, pa samim tim i u našoj zemlji, kulturni turizam je vid turizma koji sve više postaje popularan, kako među strancima tako i među domaćim turistima. Kultura se sve više koristi u promociji neke zemlje ili grada, i na taj način obogaćuje turističku ponudu. Marketing je ključan segment u promovisanju kulturnih sadržaja, jer se na taj način uspostavlja bliska veza između samog mesta i potencijalnih turista. Kultura zajednice ili grupe ljudi može imati presudan značaj u kom pravcu će se razvijati sama turistička ponuda.

Više nego ikada za privlačenje turista potrebno je maksimalno iskoristiti nove tehnologije, kako bi turistička ponuda turistima pružila mnogo više. Na osnovu mnogih činilaca i faktora, savremeni turista će lakše doneti odluku o putovanju na tu destinaciju. Digitalni marketing i dobra strategija u planiranju ponude, su neophodni elementi turističkog poslovanja. Potrebno je zadovoljiti dve strane, turistu i lokalne građane. Turistima je veoma važno obezbediti kvalitetan boravak i jedinstveno iskustvo, dok je krajnji cilj lokalnog stanovništva bolji kvalitet života.

Digitalizacija kulturnih dobara kroz 3D skeniranje

Srbija je po broju kulturnih dobara veoma bogata zemlja. Njihova digitalizacija može doprineti da se oni predstave i učine dostupnim širem auditorijumu. Za tu namenu mogu se izraditi autentični 3D modeli, koji mogu biti predstavljeni na nekoj veb stranici, kako bi privukli turiste. Druga mogućnost je izrada kataloga sa ovakvim modelima uz pomoć 3D skenera. Cena 3D skeniranja zavisi od više faktora. Ti faktori su uglavnom vezani za kvalitet dobijenog materijala, ali zavise i od specifičnih zahteva koji mogu postojati. Složenost modela kao i vreme potrebno za njegovu izradu, takođe diktiraju cenu 3D skeniranja.

Štampa ovakvih kataloga može doprineti boljem dizajnu i postupku oživljavanja samih objekata kulturne baštine. Maksimalna iskorišćenost tehnologije, pruža neverovatne mogućnosti za kreativnost ali i preciznost, kada su ovakvi poduhvati u pitanju. Realan prikaz modela, omogućiće potencijalnim turistima da se istinski povežu sa objektima na destinacijama koje su deo turističke ponude. Tako, da sama cena 3D skeniranja ne treba da ima veliki uticaj, s obzirom šta se sve ovakvom vrstom promocije može postići u domaćem turizmu.

Dobar marketing kao primarni cilj

Život savremenog čoveka odvija se u digitalnom okruženju. Turisti već nekoliko godina, masovno koriste digitalne tehnologije kako bi do detalja isplanirali putovanje, i mesta koja će posetiti na toj destinaciji. Oni takođe žele da se približe i povežu sa lokalnim stanovništvom, pa na ovaj način saznaju koje su njihove navike i način življenja. Digitalizacija ima mnogobrojne koristi. Velikim delom je zaslužna za prezentaciju kulturnog nasleđa na internetu, omogućava razna istraživanja, širenje informacija i dalju edukaciju.

Tradicionalni kanali komunikacije se zamenjuju novim platformama, kao i interaktivnim sajtovima. Turisti žele informacije o cenama, smeštaju, izletima, istoriji mesta koje posećuju, kao i objektima koji su kulturno zaštićeni i vredni obilaska. Turisti mogu biti dobri promoteri mnogih destinacija u našoj zemlji. To mogu činiti kroz objave na društvenim mrežama i pozitivne komentare, koje će ostavljati na internetu. Sve ovo može biti rezultat dobro osmišljene ponude, ali i dobrih kanala komunikacije između turističkih organizacija, koje moraju neprestano biti u kontaktu sa zahtevima kako inostranih, tako i domaćih turista.

Explore More

Zašto je tako popularna prodaja stanova Zlatibor ovih godina?

Zlatibor predstavlja planinu koja raskošno krasi Zapadnu Srbiju i pripada okrugu ispunjenom velelepnim atrakcijama koje posećuje ogroman broj turista tokom godine. Posebno u poslednjih nekoliko godina, a nakon pandemije i

Kako odabrati kvalitetne cipele: Saveti za udobnost i trajnost

Kvalitetne cipele su važan deo garderobe, jer ne samo da pružaju zaštitu vašim stopalima, već mogu da poboljšaju vašu pojavu i izgled. Međutim, odabir pravih cipela može biti izazovan zadatak,

Inovativni pristupi u online poslovanju

cvecara online

U digitalnoj eri se poslovanje neizbežno menja i razvija na nove i inovativne načine. Sa sveprisutnom digitalizacijom, preduzetnici i kompanije sve više istražuju nove pristupe u online poslovanju, preoblikujući način